ParcelShopujte s nami – tak znie slogan, ktorým sme sa rozhodli uviesť našu novú službu – sieť ParcelShopov. Mohým z vás možno v hlave zaznela otázka: Čo to vlastne sú tie ParcelShopy a prečo by ma vôbec mali zaujímať? Veríme preto, že v našom úvodnom článku sa nám podarí zodpovedať vaše časté otázky, ktoré sa nás v súvislosti s ParcelShopmi pýtate.

Pohodlné a rýchle doručovanie

Stroho povedané, ParcelShopy sú sieťou výdajných a podajných miest pre doručenie a odosielanie balíkov. Čo to však znamená a akým spôsobom táto služba mení oblasť logistiky na Slovensku? Odpoveď znie – zásadným.

Zásadným v tom zmysle, že namiesto dlhého čakania na svoju zásielku v radoch na pošte alebo organizovania si dňa podľa príchodu kuriéra si zákazník svoju zásielku bude môcť vďaka ParcelShopom vyzdvihnúť v čase, ktorý mu bude najviac vyhovovať, a na mieste, ktoré bude mať najbližšie.

ParcelShopom totiž môže byť trafika, čerpacia stanica, potraviny, kvetinárstvo, kaderníctvo, jednoducho akákoľvek prevádzka, ktorú ľudia denne navštevujú a ktorú majú blízko svojho bydliska či pracoviska. Vďaka tomu sa budú môcť k svojim zásielkam dostať pohodlne a tiež v krátkom čase.

Najmä pre menšie balíky

Dôležité je pripomenúť, že v ParcelShope sa dajú vyzdvihnúť iba menšie balíky s hmotnosťou do 30 kíl, s dĺžkou jeden meter a šírkou pol metra. Tento parameter však spĺňa väčšina balíkov odosielaných z e-shopov, ako aj od jednotlivcov.

U nás novinka, v Nemecku stálica

Aj keď na Slovensku sú ParcelShopy stále novinkou, v Európe ide už o relatívne známy pojem. Veď v Nemecku DHL pomocou ParcelShopov doručuje do približne 20-tisíc prevádzok. Služba sa postupne rozširuje už aj v Česku, Poľsku, Rakúsku či krajinách Beneluxu, čo napovedá tiež výraznému zjednodušeniu medzinárodnej prepravy balíkov.

Výhody pre každú časť online nákupného procesu

Keďže cieľom DHL ParcelShopov je zlepšiť a zatraktívniť celú oblasť eCommerce na Slovensku i vo svete, výhody z ParcelShopov plynú pre všetkých, ktorí tvoria súčasť online nákupného procesu – teda pre zákazníkov e-shopov, samotné e-shopy, ako aj prevádzky, ktoré sa rozhodnú stať sa ParcelShopom.

Čo teda táto služba prináša jednotlivým súčastiam eCommerce?

Zákazníci e-shopov, ako už bolo vyššie spomenuté, budú môcť ťažiť najmä z možnosti rýchlo a pohodlne si prevziať svoje zásielky, napríklad po ceste domov z práce či cez víkend, keďže väčšina ParcelShopov má aj víkendovú prevádzku.

Samozrejme, ParcelShopy slúžia nielen zákazníkom e-shopov, ale jednoducho všetkým, ktorí si chcú spoľahlivo prevziať či odoslať svoj balík.  

Prevádzky, ktoré sa zapoja do siete ParcelShopov, nielenže s každou vybavenou zásielkou získajú odmenu v podobe provízie, ale tiež nových potenciálnych zákazníkov. Ak sa totiž napríklad obchod rozhodne byť ParcelShopom, bežne doňho zavíta viac ľudí ako zvyčajne už len z dôvodu prevzatia či odoslania zásielky.

E-shopy, ktoré sa rozhodnú svojim zákazníkom ponúknuť službu ParcelShopov, taktiež neminú benefity, ktoré s touto službou súvisia. Spokojnosť zákazníka s doručením má totiž veľký vplyv aj na celkové vnímanie e-shopu.

Práve s ParcelShopmi pritom internetové obchody zákazníkom poskytnú hneď niekoľko výhod – možnosť osobného odberu tovaru aj v prípade, že e-shop nemá vlastnú prevádzku či výdajňu tovaru, spoľahlivé doručenie, pohodlné prevzatie balíka, ako aj možnosť prebrať si zásielku počas víkendu.

Pozitívom je tiež fakt, že vďaka zrýchleniu doručovania zásielok budú môcť e-shopy vo väčšom predávať aj produkty s krátkou trvanlivosťou

Prevádzky sa vyberajú dôsledne

Výdajným a podajným miestom DHL Parcel Slovensko sa však nemôže stať každá prevádzka. Dôležité totiž je, aby mala stabilnú pozíciu na trhu, uzamykateľný priestor na krátkodobé uskladnenie zásielok, stály pracovný čas počas celého týždňa a tiež aspoň počas sobotného dopoludnia, výbornú občiansku dostupnosť, ako aj vhodné podmienky na parkovanie.

Dôležitú rolu pri posudzovaní vhodnosti prevádzky pre vznik ParcelShopu zohráva zároveň aj lokalita. ParcelShopy totiž vznikajú na základe analýzy pohybu ľudí v jednotlivých mestách a požiadaviek zákazníkov. A práve vďaka tomu si budú môcť všetci preberať svoje zásielky na mieste, ktoré majú jednoducho najbližšie. :)